Thursday 20 September 2012

Kehidupan Seorang Pelajar :)

Assalamualaikum dan good morning :)

Seriously lama gila tak post entry . almaklum laa , jadi student ni bukan senang . tapi bak kata senior , zaman universiti laa yang paling indah . kenapa ? sebab time ni la kita kumpul sebanyak mungkin pengalaman yang akan jadi bekalan time kite dah keje nanti . to be honest , i'm happy to Universiti Putra Malaysia's students . walaupun penatnya bukan main lagi . hahaa .

nak dijadikan cite , first day lecture . haaa , ambek kauu . fully english . nak cakap pun segan sebab takut grammar tunggang langgang . yang tu takpe lagi . buatnya orang tu tak faham lagi la naya . monday 8am to 10am subjek principles of management . dalam kelas aku tu dah macam 1 malaysia gilaa . ada sabah , sarawak . from china pun ada jugak . part paling best dalam kelas tu ada 3 orang atlet . which is salah seorangnya group aku for assignment . hahaaha . bangga meyhh . okey , now tutup pasal fakulti . hahaha. beralih dekat kolej pulakk .

dekat UPM ni aku stay dekat Kolej Tun Dr Ismail (KTDI) . sangat cantik walaupun kolej ni kolej ketiga dibina . kalau orang tengok mesti tak percaya . time orientasi kolej , semua senior muka bajet bagus je . geram je hati . haha . yelahh , benda kecik pun nak jadi isu . tapi after orientasi tuu , dyerang semua memang hebat . friendly plus boleh kamcing laa . part paling best time penutup malam BEPESAKA (nama program orientasi) . dyerang bagi less than 1 week for practice . kiteorang dibahagikan group and nama group aku tu adalah gabungan rossa . haha . nama comel gitu kann . nama group kiteorang la yang paling senang nak sebut . fuhh , yang lain . memang berbelit belit . senior yang ajar tu best je . idea dyerang mantop . tu yang kiteorang menang tempat kedua .walaupun pada awalnya , senior kiteorang (Abang Raja) tak yakin plus siap cakap aku rasa korang dapat nombor 3 or 4 . tapi kiteorang dah buktikan kiteorang bolehhh !!!!!!!!!
seee , nampak tak semangat dia tuu .

okey , kite masuk pulak orientasi floor . nama floor aku daffodil (first melur) . setiap orang diwajibkan panggil nama floor . nama floor aku AWUM . okey , nampak tak beza dia tuu . aku yang ayu ni dyerang panggil AWUM . nampak ganas jee . haha . tapi aku accept la . junior la katakan . kiteorang diberi barang amanah iaitu sebatang spagetti , tisu bercop dan kain putih kene ikat macam ninja tuu . hahaa . aku first day dah patah . rasa bersalah la sebab kalau sorang patah semua kene . rupa-rupanya ramai kot yang patah . ape lagi mengamukla kak netto . kene marah kaw kaw laa . time kene marah tu aku takde . gastrik meyhh . sakit perut denn . member la cite . so , kiteorang diberi barang amanah baru iaitu belon isi air . besar kot belon tuu . haishh ! takpe laa . junior kan sabar je laa . taktaula bila nak habis minggu jalinan kasih ni . tensionn .

tu je kot aku nak cite pengalaman sepanjang 3 minggu dekat upm ni . senang-senang nanti aku upload gambarr . heheh .tapi taktaula bila freenya . that's all .

Assalamualaikummm . . . .

No comments:

Post a Comment