Thursday 13 December 2012

Kawan VS Sahabat

Assalamualaikum dan salam sejahtera .

lama gila la tak post entry . keje tu tak pernah habis . sakit-sakit badan ni haa . itulah namanya dugaan belajar . kalau tak belajar macam mane nak get knowledge kann . heheh . so hari ni terasa nak post pasal kawan dan sahabat sebab dalam hidup sejarah hidup aku , pertama kali aku terasa macam diperbodohkan .
kawan dan sahabat adalah 2 term yang sangat berbeza . mungkin selama ni aku tak perasan .

terima kasih kawan sebab kau dah banyak sedarkan aku pasal benda yang aku taktau . terima kasih sangat . aku hargai apa yang kau dah buat . selama 19 tahun aku hidup , kaulah orang pertama yang sedarkan aku beza sahabat dan kawan . dengan apa yang kau dah buat , aku sedarkan aku kat mana . aku tak pernah berdendam dengan kauu tapi untuk serapat dulu adalah sangat mustahil . pasal benda kecil kau nak besar-besarkan . kau ungkit benda yang dah lepas , dari situ aku tau kau macam mana . memang tak layak umur kau dengan perangai kau sekarang .

bukan aku nak kutuk kau tapi aku nak kau sedar sebelum terlambat sebelum kau kehilangan lagi ramai kawan . mungkin kau tak kesah sebab kau rasa kau boleh dapat lagi ramai kawan yang layak kawan dengan kau . betullah kata orang , perempuan mudah memaafkan tapi sukar untuk melupakan . i admit it .

kau cakap kami selalu pinggirkan kau ? macam tu . kau sedar tak selama ni siapa yang teman kau kuar . bukan nak mengungkit tapi sumpah . tak pernah terlintas kat hati aku nak buat macam tu kat kauu . kalau kawan tak boleh bergurau , baik tak payah kawan langsung . jadi kera sumbang . again , terima kasih  sedarkan aku yang kau hanya sekadar KAWAN . bukan SAHABAT !

p/s : aku tak cakap aku perfect tapi aku cuba untuk menjadi perfect !

No comments:

Post a Comment